MEHMET ALİ KARATAŞ BANAZ IMAM HATIP ORTAOKULU Müfredata Entegrasyon- Uyum
Şehrimizin Sembolleri -Symbols of
Our City Müfredata Entegrasyon
Bu
porjemizde küçük yaşlardan itibaren kültürel değerlerimizi daha iyi tanımak ve
tanıtmak amacıyla okullarımızın bulunduğu şehirlerin kültürel birikimini
öğrenmek, kültürel mirasına sahip çıkmak, onları gelecek kuşaklara aktarmak
için şehirlere ait sembolleri stem aracılığıyla maket ya da farklı şekillerde
tamamlayarak, şehirler ve ülkeler arasında köprü oluşturmayı hedefledik.
Hedeflerimizi gerçekleştirirken yapılan
faaliyetlerimizi Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Teknoloji tasarım gibi okul
derslerine entegre ettik. Bu çerçevede projemizde yapılan çalışmalar öğretim
programlarında yer alan birçok kazanımla ilişkilidir.
Projemiz
Sosyal Bilgiler dersiyle İlişkilendirilmiştir. Sosyal Bilgiler Dersinde estetik ve
kültürel mirasa duyarlılık gibi değerlerle Türkçeyi doğru, güzel ve etkili
kullanma ile araştırma gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi
sağlanması istenmiştir. Bu çerçevede Sosyal Bilgiler dersinin
ilişkilendirilmesinde aşağıdaki uyum
kazanımları dikkate alınmıştır.
Projemizde
özellikle şehirlerin sembollerinin yapılması için gerekli araştırma geliştirme
çalışmaları, karşılaştırmalar, maket yapımı için planlamalar aşağıdaki
kazanımlarla ilişkilendirilmiştir
SB.5.2.2.
Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve eserleri tanıtır.
SB.5.2.3.
Ülkemizin çeşitli yerlerinin kültürel özellikleri ile yaşadığı çevrenin
kültürel özelliklerini karşılaştırarak bunlar arasındaki benzer ve farklı
unsurları belirler.
SB.5.2.4.
Kültürel ögelerin, insanların bir arada yaşamasındaki rolünü analiz eder.
SB.5.2.5. Günlük
yaşamdaki kültürel unsurların tarihî gelişimini değerlendirir.
Gene
Sosyal Bilgiler dersinde dürüstlük, çalışkanlık ve bilim etiği gibi değerlerle
öz denetim ve dijital okuryazarlık gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi
sağlanması istenmiştir.
Projemizde
özellikle e-güvenlikle ilgili yapılan tüm faaliyetler ve projemiz için hazırlanan
logolar ve posterler için kullanılan web2 araçlarının teknolojik durumu
aşağıdaki kazanımlarla ilişkilendirilmiştir
SB.5.4.1.
Teknoloji kullanımının sosyalleşme ve toplumsal ilişkiler üzerindeki etkisini
tartışır.
SB.5.4.2. Sanal
ortamda ulaştığı bilgilerin doğruluk ve güvenilirliğini sorgular.
Medya
okuryazarlığı üzerinde durulur.
SB.5.4.3. Sanal
ortamı kullanırken güvenlik kurallarına uyar.
Mesafeli
alışveriş, güvenli İnternet kullanımı, kimlik hırsızlığı gibi konular ele
alınır.
SB.5.4.5.
Yaptığı çalışmalarda bilimsel etiğe uygun davranır.
Yapılan
çalışmalarda yararlanılan kaynakları göstermenin ve kaynakların aslını korumanın
önemi
üzerinde
durulur.
Ayrıca
Sosyal Bilgiler dersi işlenirken kültürel mirasa duyarlılık değeriyle araştırma
ve yaratıcılık gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanması
istenmiş aşağıdaki kazanımlarla
ilişkilendirilmiştir.
Projemizdeki
özellikle yabancı ülkelerdeki şehirlerdeki sembol yapıların maket çalışması ve
oralardaki kültürel etkilişimi aşağıdaki kazanımlarla ilişkilendirilmiştir.
SB.5.7.4.
Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras ö gelerine örnekler verir.
Ülkemizden
ve dünyanın farklı ülkelerinden örnekler seçilerek ortak mirasın anlamı
üzerinde durulur.
SB.6.1.2.
Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki
yerini ve rolünü analiz eder.
Din,
dil, tarih gibi kültürü oluşturan unsurlar ele alınır.
Projemizde
el becerilerinin gelişimi var olan bir unsurun stem aracılığıyla maketinin ve
prototipinin yapılmasını öngörülmüş ve bu çerçeveden projemiz Teknoloji tasarım dersiyle
ilişkilendirilmiştir. Teknoloji Tasarım dersinin ilişkilendirilmesinde aşağıdaki uyum kazanımları dikkate alınmıştır
Projemizdeki
özellikle sehirlerin simgelerinin ve sembollerinin maketlerinin el becerisi ile
yapımı ve yapmadan önce, yaparken, yaptıktan sonraki faaliyetler aşağıdaki
kazanımlarla ilişkilendirilmiştir.
TT. 7. B. 1. 6.
Tasarım oluşturulurken kullanıcı, malzeme, uygulama ve çevre faktörlerinin
önemini açıklar. Tasarım için uygun malzemeyi temin etme, araç- gereçleri
seçme, çalışma takvimi oluşturma, maliyet hesaplaması yapma ve değerlendirme
süreçleri üzerinde durulur.
TT. 7. B. 1. 7. Tasarımı oluşturmak için
gerekli aşamaları açıklar
TT. 7. B. 1. 10.
Taslak, model, maket ve prototip kavramlarını örnekleyerek açıklar
TT. 7. C. 1. 1.
İşlevsel farklılıkların mimari tasarımda yapısal farklılıklara yol açtığını
söyler
TT. 7. C. 1. 2.
Yakın çevresindeki mimari yapıları işlevsel farklılıklarına göre karşılaştırır.
Projemiz
Görsel Sanatlar dersiyle de ilişkilendirilmiştir. Görsel Sanatlar
dersinin kazanımları projemize entegre edilerek öğrencilerimizin sanatsal
yönlerinin de açığa çıkması hedeflenmiştir. Görsel Sanatlar dersinin
ilişkilendirilmesinde aşağıdaki uyum
kazanımları dikkate alınmıştır
Projemizde
özellikle şehirlerin sembollerinin maket çalışması yapılırken kullanılan araç
ve gereçlerin cinsi evde bulunabilirliği, kullanılan malzemelerin geri
dönüşebilirliği ve sembollerdeki sanatsal faaliyetler aşağıdaki kazanımlarla
ilişkilendirilmiştir.
G.5.2.1. Yerel
kültüre ait motifleri açıklar.
G.5.2.3.
Geçmişte ve günümüzde yapılmış olan sanat eserleri arasındaki farklılıkları
söyler.
G.5.3.1. Doğal
ve inşa edilmiş çevreyi karşılaştırır.
G.7.1.7. Atık
malzemeleri kullanarak üç boyutlu çalışma yapar.
Yaklaşık bir yıldır içinde bulunduğumuz
süreç dikkate alındığında öğrencilerimiz eğitim hayatına uzaktan eğitimle devam
etmektedir. Öğrencilerimizin bu dönemi daha olumlu ve daha sorunsuz atlatmasına
faydası olduğuna inandığımız projemizde faaliyetlerimizi genelde web2
araçlarıyla ve online olarak gerçekleştirmeye çalıştık. Öğrencilerimiz
Şehirlerin sembollerin maketlerini evlerinde yaparken ailecek keyifli ve olumlu
vakit geçirdiler. Yapılacak faaliyetler göz önüne alındığında kimi evlerinin
önündeki taşları, bahçesinde otları ve evlerinde koli kutularından yararlanarak
STEM çerçevesinde el becerilerini, yaratıcılık ve üreticiliklerini
geliştirdiler.
MEHMET ALİ KARATAŞ
BANAZ İMAM HATİP ORTAOKULU
Yorumlar
Yorum Gönder