MEHMET ALİ KARATAŞ BANAZ IMAM HATIP ORTAOKULU Müfredata Entegrasyon- Uyum

 

Şehrimizin Sembolleri -Symbols of Our City Müfredata Entegrasyon

                Bu porjemizde küçük yaşlardan itibaren kültürel değerlerimizi daha iyi tanımak ve tanıtmak amacıyla okullarımızın bulunduğu şehirlerin kültürel birikimini öğrenmek, kültürel mirasına sahip çıkmak, onları gelecek kuşaklara aktarmak için şehirlere ait sembolleri stem aracılığıyla maket ya da farklı şekillerde tamamlayarak, şehirler ve ülkeler arasında köprü oluşturmayı hedefledik. Hedeflerimizi  gerçekleştirirken yapılan faaliyetlerimizi Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Teknoloji tasarım gibi okul derslerine entegre ettik. Bu çerçevede projemizde yapılan çalışmalar öğretim programlarında yer alan birçok kazanımla ilişkilidir.

 

 

Projemiz Sosyal Bilgiler dersiyle İlişkilendirilmiştir. Sosyal Bilgiler Dersinde estetik ve kültürel mirasa duyarlılık gibi değerlerle Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma ile araştırma gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanması istenmiştir. Bu çerçevede Sosyal Bilgiler dersinin ilişkilendirilmesinde  aşağıdaki uyum kazanımları dikkate alınmıştır.

 

Projemizde özellikle şehirlerin sembollerinin yapılması için gerekli araştırma geliştirme çalışmaları, karşılaştırmalar, maket yapımı için planlamalar aşağıdaki kazanımlarla ilişkilendirilmiştir

 

SB.5.2.2. Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve eserleri tanıtır.

SB.5.2.3. Ülkemizin çeşitli yerlerinin kültürel özellikleri ile yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerini karşılaştırarak bunlar arasındaki benzer ve farklı unsurları belirler.

SB.5.2.4. Kültürel ögelerin, insanların bir arada yaşamasındaki rolünü analiz eder.

SB.5.2.5. Günlük yaşamdaki kültürel unsurların tarihî gelişimini değerlendirir.

 

Gene Sosyal Bilgiler dersinde dürüstlük, çalışkanlık ve bilim etiği gibi değerlerle öz denetim ve dijital okuryazarlık gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanması istenmiştir.

 

Projemizde özellikle e-güvenlikle ilgili yapılan tüm faaliyetler ve projemiz için  hazırlanan  logolar ve posterler için kullanılan web2 araçlarının teknolojik durumu aşağıdaki kazanımlarla ilişkilendirilmiştir

 

SB.5.4.1. Teknoloji kullanımının sosyalleşme ve toplumsal ilişkiler üzerindeki etkisini tartışır.

SB.5.4.2. Sanal ortamda ulaştığı bilgilerin doğruluk ve güvenilirliğini sorgular.

Medya okuryazarlığı üzerinde durulur.

SB.5.4.3. Sanal ortamı kullanırken güvenlik kurallarına uyar.

Mesafeli alışveriş, güvenli İnternet kullanımı, kimlik hırsızlığı gibi konular ele alınır.

SB.5.4.5. Yaptığı çalışmalarda bilimsel etiğe uygun davranır.

Yapılan çalışmalarda yararlanılan kaynakları göstermenin ve kaynakların aslını korumanın önemi

üzerinde durulur.

 

 

 

 

Ayrıca Sosyal Bilgiler dersi işlenirken kültürel mirasa duyarlılık değeriyle araştırma ve yaratıcılık gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanması istenmiş  aşağıdaki kazanımlarla ilişkilendirilmiştir.

 

Projemizdeki özellikle yabancı ülkelerdeki şehirlerdeki sembol yapıların maket çalışması ve oralardaki kültürel etkilişimi aşağıdaki kazanımlarla ilişkilendirilmiştir.

 

SB.5.7.4. Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras ö gelerine örnekler verir.

Ülkemizden ve dünyanın farklı ülkelerinden örnekler seçilerek ortak mirasın anlamı üzerinde durulur.

SB.6.1.2. Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder.

Din, dil, tarih gibi kültürü oluşturan unsurlar ele alınır.

 

Projemizde el becerilerinin gelişimi var olan bir unsurun stem aracılığıyla maketinin ve prototipinin yapılmasını öngörülmüş ve bu çerçeveden  projemiz Teknoloji tasarım dersiyle ilişkilendirilmiştir. Teknoloji Tasarım dersinin ilişkilendirilmesinde  aşağıdaki uyum kazanımları dikkate alınmıştır

 

Projemizdeki özellikle sehirlerin simgelerinin ve sembollerinin maketlerinin el becerisi ile yapımı ve yapmadan önce, yaparken, yaptıktan sonraki faaliyetler aşağıdaki kazanımlarla ilişkilendirilmiştir.

 

TT. 7. B. 1. 6. Tasarım oluşturulurken kullanıcı, malzeme, uygulama ve çevre faktörlerinin önemini açıklar. Tasarım için uygun malzemeyi temin etme, araç- gereçleri seçme, çalışma takvimi oluşturma, maliyet hesaplaması yapma ve değerlendirme süreçleri üzerinde durulur.

 TT. 7. B. 1. 7. Tasarımı oluşturmak için gerekli aşamaları açıklar

TT. 7. B. 1. 10. Taslak, model, maket ve prototip kavramlarını örnekleyerek açıklar

TT. 7. C. 1. 1. İşlevsel farklılıkların mimari tasarımda yapısal farklılıklara yol açtığını söyler

TT. 7. C. 1. 2. Yakın çevresindeki mimari yapıları işlevsel farklılıklarına göre karşılaştırır.

 

Projemiz Görsel Sanatlar dersiyle de ilişkilendirilmiştir. Görsel Sanatlar dersinin kazanımları projemize entegre edilerek öğrencilerimizin sanatsal yönlerinin de açığa çıkması hedeflenmiştir. Görsel Sanatlar dersinin ilişkilendirilmesinde  aşağıdaki uyum kazanımları dikkate alınmıştır

 

Projemizde özellikle şehirlerin sembollerinin maket çalışması yapılırken kullanılan araç ve gereçlerin cinsi evde bulunabilirliği, kullanılan malzemelerin geri dönüşebilirliği ve sembollerdeki sanatsal faaliyetler aşağıdaki kazanımlarla ilişkilendirilmiştir.

 

G.5.2.1. Yerel kültüre ait motifleri açıklar.

G.5.2.3. Geçmişte ve günümüzde yapılmış olan sanat eserleri arasındaki farklılıkları söyler.

G.5.3.1. Doğal ve inşa edilmiş çevreyi karşılaştırır.

G.7.1.7. Atık malzemeleri kullanarak üç boyutlu çalışma yapar.

 

Yaklaşık bir yıldır içinde bulunduğumuz süreç dikkate alındığında öğrencilerimiz eğitim hayatına uzaktan eğitimle devam etmektedir. Öğrencilerimizin bu dönemi daha olumlu ve daha sorunsuz atlatmasına faydası olduğuna inandığımız projemizde faaliyetlerimizi genelde web2 araçlarıyla ve online olarak gerçekleştirmeye çalıştık. Öğrencilerimiz Şehirlerin sembollerin maketlerini evlerinde yaparken ailecek keyifli ve olumlu vakit geçirdiler. Yapılacak faaliyetler göz önüne alındığında kimi evlerinin önündeki taşları, bahçesinde otları ve evlerinde koli kutularından yararlanarak STEM  çerçevesinde el becerilerini,  yaratıcılık ve üreticiliklerini geliştirdiler.

MEHMET ALİ KARATAŞ

BANAZ İMAM HATİP ORTAOKULU

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar